RE|CORE lanceert community met geslaagde afterwork voor 200 personen

RE|CORE organiseerde op donderdag 13 juni met trots voor het eerst een succesvolle afterwork. Bijna 200 partners en stakeholders kwamen samen om het nieuwe initiatief te vieren en RE|CORE te ontdekken. Communitybuilding maakt integraal deel uit van de visie die RE|CORE heeft voor de bedrijvencampus van de toekomst. Het doel is om een inspirerende plek te creëren waar ondernemers kunnen groeien, met elkaar in contact komen, synergiën ontdekken en co-creëren. Deze afterwork is de eerste uit een reeks initiatieven waarmee RE|CORE kopers reeds met elkaar wil laten kennismaken.  

Een toekomstgerichte en verbonden bedrijvencampus

RE|CORE is een innovatief bedrijf dat zich richt op duurzame stedelijke ontwikkeling. Ze transformeren de voormalige RECOR-site in Hasselt tot een futureproof bedrijvencampus met een focus op ecologie, energie-efficiëntie en gemeenschap. Het doel is om een van de meest duurzame bedrijvencampussen van Vlaanderen te realiseren. Een van hun pijlers is het creëren van een bedrijvencampus die mensen en de omgeving verbindt. Door de diversiteit aan bedrijven en functies ontstaat er een bruisende 5-to-9 community waar ondernemers en medewerkers buiten werktijd kunnen samenkomen, netwerken en samenwerken. Communitybuilding is cruciaal voor RE|CORE omdat het de kern vormt van een succesvolle bedrijvencampus, wat leidt tot een productieve en innovatieve werkomgeving. 


Duurzaamheid en innovatie in de schijnwerpers

De eerste officiële RE|CORE afterwork vond plaats in The Factory, een grote hal van 10.000m². Hier gingen de gasten op verkenningstocht langs vier haltes, elk gewijd aan een specifiek deel van het project en vergezeld van een gerechtje. Bezoekers kregen unieke uitzichten over de site en konden zich laten informeren over diverse aspecten van RE|CORE, zoals de toekomstige functies van The Factory, een centrale parking, een bedrijfsrestaurant en ateliers, het warmtenet dat momenteel wordt aangelegd, de beschikbare bouwvelden voor gebouwen op maat, de bouw van 28 KMO-units, de plannen voor de silo’s, het fietspad, waterpartijen en een showroom en de ontsluiting van de site en de verbetering van verkeersveiligheid. 


(letterlijke) Hoogtepunten en spectaculaire uitzichten 

Het evenement werd verrijkt met verschillende unieke elementen, zoals een DJ op een hoogtewerker bij de silo’s, een fietspad gemarkeerd met een grote rode loper doorheen The Factory en als kers op de taart werd de herstelde R-letter van The Office speciaal ter plaatse gebracht om deze van dichtbij te bewonderen. Het tweede deel van de afterwork vond plaats op de rooftop van The Office. Gasten genoten van exclusieve uitzichten en kregen een presentatie over The Office en het binnenplein. Hier komen toekomstige vergaderzalen die vanaf het tweede kwartaal van 2025 te huur zullen zijn.  


"Mensen geraken enthousiast wanneer ze over onze ambitie horen of de toekomstige beelden zien. Maar ze worden nog enthousiaster zodra ze op de site zijn, omdat je vandaag al kunt voelen wat de site allemaal te bieden heeft. Daarom willen wij deze momenten en plekken met onze toekomstige klanten en partners delen zodat ze het zelf kunnen ervaren," aldus Mathi Gijbels van Mathieu Gijbels. 

Bekijk alle foto's hier.

Alle nieuws